Dogfight: 80 Years of Aerial Warfare

Wasze recenzje, opinie i wrażenia.
Post Reply
-Golbez-
Poeta
Posts: 426
Joined: Thu 13 Jul, 2006
Location: Kraków

Dogfight: 80 Years of Aerial Warfare

Post by -Golbez- » Sat 08 Dec, 2007

Dogfight: 80 Years of Aerial Warfare (recenzja)
Image
Producent: Microprose
Dystrybutor: Microprose
Premiera: druga połowa 1993 (świat)
Gatunek: Symulator lotniczy (jakże by inaczej)
Tryby: Singleplayer
Pojemność po rozpakowaniu: 9mb
Download: http://dl8.fajnegry.krakow.pl/dogfight.rar

80 lat w stecz
Dosłownie i w przenośni ;) Dogfight: 80 Years of Aerial Warfare znany również jako Air Duel: 80 Years of Aerial Warfare jest symulatorem wojskowych maszyn lotniczych (ale ze mnie geniusz, no nie? ^^). Ale w przeciwieństwie do innych symulatorów, Dogfight nie zajmuje się tylko jednym okresem ale aż 6! Będziemy mieli sposobność cofnięcia się do I Wojny Światowej, potem odegrać istotną rolę w Bitwie o Anglię, dorzucić swoje trzy grosze do konfliktu w Korei, ale na tym nie koniec! Przyjdzie nam również wspierać sojuszników w Wietnamie, na wyspach znajdujących się na południowych Atlantyku (wojna o Falklandy - siły Argentyńskie zaatakowały wyspy należące do Wielkiej Brytanii - nie wiedziałem że coś takiego miało w ogóle miejsce, no popatrzcie że jednak czegoś z gier można się nauczyć! reszty informacji dowiecie się stąd), a skończymy w Syrii (to już od nas zależy jak :P ).
Image
Rzut kostką - będzie czy nie będzie?
W każdym okresie walk, przypada jedna misja na stronę konfliktu. Chciałbym przy okazji zaznaczyć że co prawda gra jest już bardzo stara, to jednak wykorzystano w niej ciekawy patent. Otóż mimo że jest "tylko" 12 misji, to cała sytuacja na mapie jest generowana losowo!. Co prawda, zawsze startujemy w tym samym punkcie, ale często lubi się zmieniać liczba przeciwników, ich usytuowanie i rodzaj maszyn. W pierwszym okresie walk przyjdzie nam za pierwszym razem np. atakować dwa sterowce przeciwnika mające za cel zbombardowanie naszych baz, a gdy zadanie nam się nie powiedzie, i będzie potrzeba to powtórzyć, możemy ich już nie spotkać! Wtedy możemy zacząć martwić się innymi sprawami (duża możliwość że brak sterowców będzie oznaczała zaangażowanie do bitwy większej ilości innych maszyn przeciwnika/lub zmniejszenie naszej, przez co będziemy musieli łatać niedobory sami).
Od dwupłatowca do odrzutowych średniopłatów*
Dogfight prezentuje nam aż 12 maszyn które możemy pilotować i stawać w szranki z innymi asami. Zasiądziemy za sterami Sopwith Camela i jego największego przeciwnika - Fokkera DR1 Triplane'a. Przećwiczymy też lot zasłużonymi już Spitfirem oraz Messerschmittem. Natkniemy też się na rosyjskie Migi, Amerykańskie F-4 Phantom, F-86, Sea Harrier FRS 1 oraz na Mirage'a III. Na ostatni kęs czeka F-16 Falcon, zakupiony niedawno przez jakże najjaśniejsze i potężne siły powietrzne Polski (zaznaczę tylko że F-16 produkowany jest od 30 lat... napisałbym "żal" ale nie lubię tego określenia)...
* samoloty dzielimy często według konstrukcji (kliknij aby powiększyć)
Image
"Gamer", Amiga Computing, Issue 66, November 1993, p.p.118-120
Image
Image
Oczy i uszy? Nie! już zakończenie
Dogfight: 80 Years of Aerial Warfare jest bardzo prostym i nie wymagającym symulatorem. Nie prezentuje niczego specjalnego (jedynie generowanie sytuacji przed przystąpieniem do misji), przez co zapewnia nam dobrą zabawę, ale niestety na bardzo krótko. W grze nie spotkamy nawet nierówności (chyba według autorów Ziemia jest dosłownie płaska jak tafla wody). Jedyną rzucającą się rzeczą w oczy jest rożnorodność obiektów które przyjdzie nam spotkać. Są nimi wspomniane już sterowce, balony obserwacyjne, barki, statki jak i obiekty lubiące się w tym że wysyłają "prezencik" ziemia-powietrze. W tym punkcie może nawet dorównać grze F/A-18 Korea, a tą przecież stworzono nie całe 6 lat później. Walki podczas I Wojny Światowej są dobrze oddane (poczułem ten dreszczyk emocji), ale gdy steruje się coraz nowocześniejszymi maszynami, coraz bardziej zaczyna szwankować. Screenów mało ponieważ program do zrzutów nie pracował tak jak chciałem, ale na zadość uczynienie znalazłem 10 minutowy filmik pokazujący co potrafi Dogfight: 80 Years of Aerial Warfare - http://www.youtube.com/watch?v=2g9Tu52wn8k
To tyle z istotniejszych informacji, życzę sporo zestrzeleń, oczywiście waszych ;)
OCENA Abandonware: 4,5/10
OCENA ogólna: 3/10
Golbez na Polskim F-16 (niedawno rozbity o glebę, przez źle pracujący silnik)

Co ciekawsze klawisze
8,6,4,2 - wiadomo
lewy SHIFT + Z - przyspieszenie czasu o 2x,4x,8x
lewy SHIFT + X - powrócenie do stanu normalnego
Enter - zmiana broni
Spacja - Fire
G - podwozie (wiadomo że na dwupłatowcach nie musimy się o to martwić)
B - powietrzny hamulec
F - flary (zmyłki #1)
C - chaffy (zmyłki #2 - najlepiej korzystać z obu)
W - hamulec dla podwozia
F1 - widok z kokpitu
F2 - widok z kokpitu (nawigacja)
F9 - Mapa (można na niej zaznaczać cel, i potem w kokpicie jest widoczny mały krzyżyk po bokach ekranu - pokazuje gdzie znajduje się obiekt)

W grze możemy wziąć udział w karierze, jak i w pojedynku 1v1 (lub nawet 1v5) ustalając gdzie przeciwnik ma się znaleźć np. na naszym ogonie (lub my na jego), na przeciwko itd. Możemy nawet tak ustawić potyczkę, że będziemy lecieli Fokkerem przeciw kluczowi F-16.. niezapomniane przeżycia :D
Last edited by -Golbez- on Sat 08 Dec, 2007, edited 4 times in total.
"Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana"
"Stawiaj swoje wojska w pozycji, z której nie ma ucieczki i raczej umrą, niż zdołają się wycofać. Jeżeli nie ma ucieczki od śmierci, zarówno oficerowie jak i prości żołnierze dają z siebie wszystkie siły"
Hasu_z_Lasu d{-_-}b --> Reaktywacja!

Post Reply