




Atomic Bomberman określiłbym mianem KLASYKI wśród starszych, a nawet zapewne i kilku nowszych Bombermanów. Jest to gra niezwykle wciągająca, z bardzo ciekawą oprawą graficzną. Dla fanów wszelkich Bombermanów jest to pozycja OBOWIĄZKOWA.

W grze mamy możliwość dwóch typów rozgrywek, a właściwie trzech. Granie samemu przeciw komputerowi, granie w dwie bądź kilka osób na jednym komputerze (oczywiście może grać kilka osób + kilka komputerów itp.), a poza tym jest jeszcze możliwość grania przez sieć czyli popularny Multiplayer. Chociaż tryb Multiplayer pozostawia NIESTETY wiele do życzenia... Próbowałem grać już z wieloma osobami przez sieć i niestety nie dało rady... Przypuszczam, że przez internet można grać bezproblemowo w sieci lokalnej (LAN). Oczywiście jest możliwość grania za pomocą joysticka i innych tego typu kompatybilnych urządzeń. Maksymalnie możemy grać nawet w 10 osób. Każdy gracz ma przypisany inny kolor. Mamy do wyboru 12 typów planszy: od podstawowych cegiełek do całkiem wymyślnych boisk hokejowych itp. Ilość zwycięstw potrzebnych do ogólnego triumfu możemy ustawić od 1 do 100 razy...

Team Play - możemy ustawić grę zespołową w teamach, czyli np. dwóch graczy na dwóch graczy komputerowych (przez neta również mamy taką możliwość).
Random Start - wybieranie pozycji gracza ("Yes" oznacza losowe ustawienie gracza na początku gry, a "No" ustawienie standardowe w rogu planszy).
Node Name - możemy określić nazwę gracza, dotyczy to tylko grania przez sieć.
Conveyor Speed - służy do ustawienia szybkości poruszania się taśmy (dotyczy wybranych plansz).
Stomped Detonate Bombs - możemy określić czy bomba, która zostanie "nakryta" przez ścianę ma wybuchnąć czy nie.
Win Match By Kill Total - zaznaczamy tą opcję, jeśli chcemy, aby wygrywała osoba mająca najwięcej zabójstw.
Gold Bomberman - możliwość nagradzania zwycięzcy w postaci bonusu po wygranym meczu.
Enclosement Depth - określa w jakim stopniu ma być zabudowana plansza po komunikacie "Hurry".
Scheme File - określa rodzaj planszy.
Play Time - ustalamy tu czas rundy.
Assign Keyboard Player - tyczy się to przydzielaniu klawiatury graczowi, ale konkretnie nie rozgryzłem tej opcji, więc nie jestem pewien

Diseaes Can Be Destroyed - opcja ta tyczy się tzw. "czaszek". Jeśli opcja ta jest zaznaczona na "No" wtedy, gdy zniszczymy jakąś czaszkę to zregeneruje się ona w innym miejscu na planszy.
Lost Net Players Revert To Al's - opcja ta powoduje powrót przegranych graczy do gry przy następnej rundzie - przynajmniej tak mi się wydaje, ale nie jestem pewien.

Disable Music During Game - opcja ta wyłącza muzykę w grze.
Modem - opcja ta tyczy się ustawień modemu.
Define Keyboard Layouts - dzięki tej opcji możemy zdefiniować ustawienia klawiszy.
Set Default Network Protocol - pozwala nam wybrać rodzaj połączenia internetowego.
Use Enhanced Memory Model - opcja ta uruchamia grę na full detalach, wg producenta w trybie HIGH MEMORY...

Bomba - zwiększa nam ilość bomb w naszym arsenale.
"Słoneczko" na niebieskim tle - zwiększa nam promień rażenia bomby.
"Słoneczko" na żółtym tle - zapewnia nam maksymalne pole rażenia bomby.
Wrotki - przyśpieszają nasze poruszanie się.
Niebieska rękawica - pozwala nam rzucać bombami, przerzucać je przez ściany itp.
Rękawica bokserska - pozwala rzucać bombami.
Kopanie - pozwala nam kopać bomby.
Symbol "czosnku" - zmienia kształt bomby i przy kopnięciu bomba odbija się od ścian.
Potrójna bomba - pozwala nam postawić wszystkie bomby jakie mamy za jednym razem.
Bomba z symbolem TR - wybuch bomby następuje po naszej komendzie.
Czaszka - jest to tak jakby wirus, który zaraża naszego ludzika dziwnymi dolegliwościami. Jest ich kilka. Czacha może spowolnić ruchy naszego zawodnika i przyśpieszyć jednocześnie wybuchanie naszych bomb, spowolnić nas i zminimalizować promień rażenia naszych bomb, przyśpieszyć nas i stawiać wszystkie bomby jakie mamy naraz, zmienić kierunki poruszania się (góra to dół, a dół to góra itd.), może również zmienić położenie naszego zawodnika miejscami z innym graczem (transformacja), a także uniemożliwić stawianie bomb. Gdy jesteśmy zarażeni i dotkniemy innego gracza wtedy on również jest zarażony.
Czacha na czarnym tle - potrójnie groźna czaszka :]
Żółw - występuje tylko w losowaniu (opcja Gold Bomberman) i oznacza spowolnienie naszego zawodnika.

F1 - pomoc
F10 - przerwanie rundy remisem
Ctrl + Q - wyjście z gry do menu głównego

Wciśnij 5 razy C na ekranie wyboru gracza - możliwość wyboru 1 z 3 kampanii;
1. Crouton - jest to kampania, w której musimy zabijać wszystko co stanie nam na drodze, a będą to duchy, pojazdy i "bombermani"

2. Ghosts - kampania, w której mamy do zniszczenia same duchy.
3. Simple - podobnie jak w pierwszej, niszczymy wszystko co popadnie.
Wciśnij Ctrl + 6 razy E w menu głównym - pojawią się trzy nowe opcje dotyczące tworzenia planszy: Edit A Scheme File, Create A New Scheme File i Quit.
1. Edit Scheme File - możemy edytować istniejącą planszę.
2. Create A New Scheme File - możemy stworzyć nową planszę.
3. Quit - to chyba wiadomo hehe - wyjście.

System operacyjny: Windows 95/98 (XP - wybrać tryb kompatybilny z Win95)
Procesor: Intel Pentium 90MHz or 100% compatible,
RAM: 16MB
DirectX: 3.0
Miejsce na dysku: 40MB
Karta graficzna: SVGA video card
Karta dźwiękowa: wystarczy jakaś podstawowa...
PLUSY GRY:
+ bardzo duża grywalność,
+ super oprawa graficzna,
+ dodatkowe kampanie,
+ przejrzysty interfejs,
+ wspaniały opis gry i doskonała pomoc.
MINUSY GRY:
- średnio dopracowany tryb multiplayer
MOJA OCENA: 9/10
W tym miejscu możecie ściągnąć pełną wersję gry -->KLIKNIJ TUTAJ <--
Screeny:


