Cannon Fodder

Wasze recenzje, opinie i wrażenia.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
radiopriomnik
Prawie aktywny użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pt 07 mar, 2008
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Cannon Fodder

Post autor: radiopriomnik » pt 14 mar, 2008

Podstawowe dane:
Tytuł oryginalny : Cannon Fodder
Producent : Sensible Software
Wydawca : Virgin Interactive
Rok wydania : 1993
Gatunek : strzelanina / taktyczna
Dostępne tryby rozgrywki: singleplayer
Możliwe kontrolery : mysz, klawiatura , gamepad
Gra dostępna na platformy: Amiga, Atari ST, PC, SNES, Megadrive, Game Boy Color, Atari Jaguar, komórki ;)
Nośniki: 3 dyskietki (Amiga)

Ekran rozgrywki
Pole gry nie jest zbyt skomplikowane, czyli każdy powinien się połapać, ale ku woli głębszego opisania opisze co widzimy na ekranie w czasie gry. W lewym górnym rogu widzimy panel statusu, czyli ilu mamy żołnieży, ile naboi do bazooki, ile granatów , widzimy także imiona i stopień poszczególnych żołnierzy, możemy ich dzielić na mniejsze podgrupy, co również wykonujemy w tym panelu. Pod nim znajduje się ikona mapy, klikając na nią możemy zobaczyć mapę danej misji ,z zaznaczoną aktualną pozycją. No i największą część zajmuje ekran gry, tu chyba nie muszę głębiej opisywać co widzimy, ptaki ,trawę, żołnieży, pojazdy i kursor. :-) No chyba, że jesteśmy na mapie zimowej, pustynnej czy w zurbanizowanej, wtedy obiekty oraz teren jest oczywiście inny.

Od cywila do generała
Przed przystąpieniem do misji, trzeba oczywiście posiadać potencjał ludzki, czyli żołnieży. Do pozyskiwania nowych służy punkt rekrutacyjny mieszczący się nieopodal trawiastej górki . Oczywiście nie wszyscy mogą od razu przystępować do misji, więc czekają na swoją kolej grzecznie w długiej kolejce ( cokolwiek swojski klimat ). Maksymalnie w kolejce może stać 360 żołnierzy na raz, lecz tylko 15 przybywa do naszej bazy co misje. Z czasem, nie będą już to zieloni cywile , lecz wstępnie wytrenowani żołnierze posiadający już niezły zasięg strzału. Skoro już o misjach mowa warto wspomnieć, że jest ich 24, ale podzielone są one na łącznie 72 operacje. Maksymalna ilość operacji w jednej misji wynosi 6. Powracając do naszej bazy, to jeżeli zginie nam jeden z wojaków, na górce zostanie umieszczona jego mogiła. Ponad ekranem przedstawjającym górkę widzimy dwa liczniki HOME i AWAY. Jest to nic innego jak liczba zabitych (HOME) i straconych (AWAY) ludzi. w lewym górnym i prawym górnym rogu znajdują się opcje SAVE/LOAD , a obok ekranu z górką jest panel HEROES i SQUAD. HEROES to lista pięciu żołnierzy mogących pochwalić się największą ilością zabitych przeciwników, tylko by trafić na tę listę dany żołnierz musi być najpierw stracony. Z kolei SQUAD pokazuje nam aktualny skład do następnej misji.

Rodzaje misji
W Cannon Fodder rozróżniamy siedem rodzajów misji:
KILL ALL ENEMY - zabić wszystkich, włączając pojazdy ,działa, żołnierzy
DESTROY ENEMY BUILDINGS - zniszczenie budynku następuje wtedy gdy wypadną z niego drzwi
DESTROY ENEMY FACTORY - zniszczyć fabryki , ewentualnie komputery
RESCUE ALL HOSTAGES - uratować zakładników, zakładników uwalnia się poprzez zastrzelenie porywacza (przystawia zakładnikowi pistolet do głowy), należy do niego podejść , zakładnik sam automatycznie pójdzie za danym żołnierzem. Należy go odprowadzić w bezpieczne miejsce.
KIDNAP ENEMY LEADER - porwać wrogiego dowódce, nie bądź wściekły i nie zabij go ! Odprowadź go do sojuszniczej bazy.
PROTECT ALL CIVILIANS - obojętnie co by się działo, cywile nie mogą zginąć.
GET CIVILIAN HOME - musisz orprowadzić cywilów do ich domów żywych.

Wrogowie
GRUNTS - podstawowa piechota wroga, strzelają z karabinów, oraz niektórzy noszą granaty
SNIPERS - snajper z bazooką , dziwne połączenie , jednak zabójcze , najlepsza rada - cały czas iść do niego strzelając
ENGINEERS - inżynierowie jeżdżą Skidoo i Jeepami, uwaga mogą być uzbrojeni !
ARTILLERY - artylerzyści siedzą i co gorsza obsługują wrogie działa, zachowaj sczególną ostrożność, do artylerzystów można zaliczyć także wrogie czołgi
AIR FORCE - siła lotnicza przeciwnika ogranicza się do helikopterów, te zazwyczaj uzbrojone są w granaty

Awatar użytkownika
Telomo
Poeta
Posty: 483
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Telomo » sob 30 sie, 2008

To nie jest recenzja tylko wyliczanka. Nie dowiedziałem się czy gra jest ciekawa i warto w nią zagrać...
http://ja.gram.pl/Telomo

wpadki gramowiczów i o ciekawym projekcie: Future Null. Darmowy RTS w postapokaliptycznym świecie.

ODPOWIEDZ