Cywilizacja 2

Jeżeli masz problem z jakąś grą , nie umiesz czegoś uruchomić lub nie wiesz jak coś przejść? To forum jest dla ciebie

Moderator: RayNor

Tadzio
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 34
Joined: Thu 06 Sep, 2007

Cywilizacja 2

Post by Tadzio » Wed 14 May, 2008

Czy można jakoś uchronić się od ocieplenia klimatu?
Bo po ociepleniu jest lipa... brak żywności i nie ma sensu dalsza wegetacja :/

Madziak
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 33
Joined: Tue 18 Sep, 2007

Post by Madziak » Thu 15 May, 2008

Owszem - Nie dopuścić do niego.
Pierwszym krokiem jest usuwanie wszystkich Polution na mapie. Także tych od innych cywilizacji.
Drugim - unikanie wojny nuklearnej. Każdy atak powoduje mnóstwo polution, a nie zawsze jest możliwość usuwania ich np. u wrogiej cywilizacji. Komputer nie śpieszy się z ich usuawniem.
Innym rozwiązaniem jest zmiejszyć zaludnienie miast, zwiększając ich ilość. Ale to też ma ograniczenia, bo nie możemy kontrolować zbyt wielu miast.

Tadzio
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 34
Joined: Thu 06 Sep, 2007

Post by Tadzio » Thu 15 May, 2008

Acha. Spox.
A co masz dokładnie na myśli Polution?
Tzn. zanieczyszczenia?

[ Dodano: Pią 16 Maj, 2008 ]
A tak po za tym można w Civ2 wybudować elektrownie atomową?
Bo jak buduje projekt Manhattan to mam bombę jądrową i nie wiem w jaki sposób dostarczyć energii atomowej do statków kosmicznych :/

Madziak
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 33
Joined: Tue 18 Sep, 2007

Post by Madziak » Fri 16 May, 2008

Tak - zanieczyszczenia.

Można wybudowac elektrownię jądrową w miastach, ale istnieje ryzyko jej eksplozji przypadkowej, co się równa skutkowi trafienie miasta atomówką. Bezpieczniejsze są elektrownie wodne, ale nie w każdym mieście można je postawić.
Statek kosmiczny nie korzysta z energii jądrowej.

Kiedy odkryjesz "SS components" do budowy w miastach, zacznasz budować "SS strutures". Możesz też oczywiście zbudować strukturę statku wcześniej.
Po jakiś 20 kawałkach, masz już bazę do montażu statku i zaczynasz budować "SS componetns". Po budowie takiego elementu wyskoczy okno z zapytaniem co chcesz zbudować - silnik, czy paliwo (Propulsion or Engines). Możesz mieć 8 napędów, czyli 8 silników i 8 Propulsion (16 "SS components").
Do tego budujesz minimum 3 "SS modules". Habitat, solar panel - on dostarcza energii, i life suport. To wystarcza do 100% statku, choć możesz go bardziej rozbudować.
Last edited by Madziak on Fri 16 May, 2008, edited 1 time in total.

Tadzio
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 34
Joined: Thu 06 Sep, 2007

Post by Tadzio » Sat 17 May, 2008

Aha.
Dzięki a tak po za tym to byłbym Ci wdzięczny jakbyś używał polskich nazw :)

[ Dodano: Sro 21 Maj, 2008 ]
Mam problem...
Wysłałem statek kosmiczny i przewidywany czas przybycia to 2041 a ja mam 2060 i go nie ma :/

User avatar
Telomo
Poeta
Posts: 483
Joined: Sat 30 Sep, 2006
Location: Opole
Contact:

Post by Telomo » Wed 21 May, 2008

widocznie misja nie wypaliła, istnieje takie ryzyko. W CIV3 takiego ryzyka nie ma, wystarczy zbudować i wystrzelić nasz statek, nie musimy czekać na jego powrót :P
http://ja.gram.pl/Telomo

wpadki gramowiczów i o ciekawym projekcie: Future Null. Darmowy RTS w postapokaliptycznym świecie.

Tadzio
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 34
Joined: Thu 06 Sep, 2007

Post by Tadzio » Mon 26 May, 2008

Miałem miasta rozwinięte na wysokim poziomie i gdy nie było co budować wybrałem kapitalizacje.
Jednak po pewnym czasie zauważyłem że w miastach tych jest głód.
Co mam robić? Sprzedać niektóre budynki, odwołać jakieś jednostki?
Mogę przesłać nawet savey z gry.
A ustrój to Fundamentalizm.
Proszę o pomoc

User avatar
Telomo
Poeta
Posts: 483
Joined: Sat 30 Sep, 2006
Location: Opole
Contact:

Post by Telomo » Mon 26 May, 2008

no przydałoby się zmodernizować tereny w około miasta, jeżeli nie są i pozmieniać tarcze na te, które produkują żywność :P
http://ja.gram.pl/Telomo

wpadki gramowiczów i o ciekawym projekcie: Future Null. Darmowy RTS w postapokaliptycznym świecie.

Madziak
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 33
Joined: Tue 18 Sep, 2007

Post by Madziak » Mon 26 May, 2008

Tadzio wrote:Miałem miasta rozwinięte na wysokim poziomie i gdy nie było co budować wybrałem kapitalizacje.
Jednak po pewnym czasie zauważyłem że w miastach tych jest głód.
Co mam robić? Sprzedać niektóre budynki, odwołać jakieś jednostki?
Mogę przesłać nawet savey z gry.
A ustrój to Fundamentalizm.
Proszę o pomoc
Zbudować osadników lub inżynierów to zalezy od epoki. Raz, że taka jednostka zawsze obniża poziom miasta o jeden. A to oznacza mniej ludzi do wykarmienia. Dwa, że może ona budować dodatkowe rzeczy na terenach w koło miasta. Pamietaj, jednak, że zbudowana jednostka osadników zabiera i punkt żywności z miasta. Możesz oczywiście zaraz rozwiązać jednostkę. Tereny w okół miasta trzeba zmodernizować. Te kwadraciki, które widać w widoku miasta, w opcjach. Te, których nie widać, nie są przez miasto używane. Miasto ma zasięg krzyża o szerokości i długości ramion 3 pola. W środku jest miasto. Budowa Irygacji (pola, łąki i bagna) daje żywność, kopalni (góry i wzgórza). Droga zwiększa handel. W Civ 2, po pewnym czasie możesz przebudować irygację na farmę. Wchodzisz na pole z irygacją i ponownie każesz ją budować - klawisz I.
Jeśli masz irygacje, to może, jak wspomniał kolega wcześniej, po prostu kliknij na paru polach ze znaczkami w oknie miasta. Może produkcja jest ustawiona na handel, lub produkcję towarów, a nie zywności. Automatyczne ustawienia zawsze są trochę dziwne.

Trzecim sposobem jest wysłanie z miasta bogatego w żywność, karawany z żarciem do miasta wygłodzonego. Ale to sposób dość krótkotrwały i wkrótce możesz mieć dwa głodne miasta...


Fundamentalizm ma pewne zalety, ale w gruncie rzeczy to dziadowski system, jeśli chodzi o ekonomię. Dużo na nim nie osiągniesz. Osobiście zawsze lubiłem Monarchię, a potem republikę. Demokracja jest upierdliwa.

Nie wiem, jaką taktykę stosujesz, ale na początkowym etapie gry, w mieście budujesz osadników (gdy miasto ma wyższy poziom niż 1, bo inaczej zniknie). Nimi poprawiasz ze dwa tereny przy mieście - irygacja, droga, kopalnie po czym odchodzisz poza zasięg miasta ( minimum 6 pól po prostej) i budujesz nowe miasto. Z nim powtarzasz to samo. I tak szybko budujesz imperium. Jak masz już z 10 miast, stopujesz rozwój terenu i poprawiasz jakość miast. W każdym budujesz 1 osadników i usprawniasz teren ile się da i jak się da. Jak usprawnisz tereny w koło miasta, łączysz miasta drogami, co ułatwi transport jednostek (np. karawan). To podstawy ekonomi.

PS - możesz też zwiększyć w mieście ilość żywności budując supermarket.
Last edited by Madziak on Mon 26 May, 2008, edited 1 time in total.

User avatar
Telomo
Poeta
Posts: 483
Joined: Sat 30 Sep, 2006
Location: Opole
Contact:

Post by Telomo » Wed 28 May, 2008

spichlerze też są ważne, choć nie pamiętam, czy w Civ2 też były...
http://ja.gram.pl/Telomo

wpadki gramowiczów i o ciekawym projekcie: Future Null. Darmowy RTS w postapokaliptycznym świecie.

Tadzio
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 34
Joined: Thu 06 Sep, 2007

Post by Tadzio » Wed 28 May, 2008

No pół uprawnych mam w cholerę i z wszystkich idzie do mnie żarcie.
Mogę wam nawet wysłać save
Attachments
1.JPG
2.JPG
Last edited by Tadzio on Wed 28 May, 2008, edited 1 time in total.

User avatar
Telomo
Poeta
Posts: 483
Joined: Sat 30 Sep, 2006
Location: Opole
Contact:

Post by Telomo » Wed 28 May, 2008

Tam na drugim screenie zabierz te 3 tarcze i 1 jedzenie i daj gdzieś, gdzie są minimum 2 jedzonka :P
http://ja.gram.pl/Telomo

wpadki gramowiczów i o ciekawym projekcie: Future Null. Darmowy RTS w postapokaliptycznym świecie.

Tadzio
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 34
Joined: Thu 06 Sep, 2007

Post by Tadzio » Wed 28 May, 2008

a poza tym?
Te białe kwadraty co oznaczają?
Budynki?

User avatar
Słodki
~[TipS Team FG ]~
Posts: 654
Joined: Mon 01 Aug, 2005
Location: Wielgomłyny

Post by Słodki » Thu 29 May, 2008

białe kwadraty na mapie?? że inne miasto tam zajmuje miejsce.
...I zapłoną piekielnym ogniem wasze serwery, gdyż zabezpieczenia ich wątłe, a podatnośc na buffer overflowy ogromna. I zaprzestaną działania wasze routery a wasze niewiasty nosić będą pakiety w kubłach, a tam będzie płacz, zgrzytanie zębów, 404 i request timeout.

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, zyskasz 2 dni wolnego.

http://www.travian.pl/?uc=pl5_38454

Madziak
Prawie aktywny użytkownik
Posts: 33
Joined: Tue 18 Sep, 2007

Post by Madziak » Mon 02 Jun, 2008

Tadzio wrote:a poza tym?
Te białe kwadraty co oznaczają?
Budynki?
Dokładnie tak - masz dwa miasta zbyt blisko siebie. Wejdź w opcje sąsiedniego miasta i klikając wyłącz pola, które kolidują - w ten sposób, drugie miasto będzie mogło je zająć.
Na pierwszym screenie masz kilka pól w surowej postaci - przerób je na pola i ziryguj. Masz też górę. Postaw na niej kopalnię (to jedyne co można z tym zrobić) i włącz na niej produkcję tarcz, a na innym polu przełącz na żywność.

Post Reply